Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 4»

De The Things Network Catalunya Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Unitat 2)
(Unitat 3)
Línia 43: Línia 43:
  
 
=== Unitat 3 ===
 
=== Unitat 3 ===
Destinatari
+
(no és una unitat didàctica en definició...)
  
Ajuntaments
+
Destinatari: ajuntaments
  
  
Què voleu oferir
+
Què voleu oferir:
  
Mapa local del flux de persones. Mobilitat.
+
* Mapa local del flux de persones. Mobilitat.
 +
* Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit
  
Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit
 
  
 +
Duració: tot el curs escolar
  
Duració
 
  
Tot el curs escolar
+
Recursos necessaris:
  
 
+
* Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi
Recursos necessaris
+
* Formació als tècnics del Ajuntament
 
 
Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi
 
 
 
Formació als tècnics del Ajuntament
 
  
  
 
Perquè és important?
 
Perquè és important?
 
+
* Seguretat viaria
Seguretat viaria
+
* Racionalitzar el trànsit
 
+
* Proposar millores en la mobilitat
Racionalitzar el trànsit
 
 
 
Proposar millores en la mobilitat
 
  
 
== Temes imprescindibles ==
 
== Temes imprescindibles ==

Revisió del 19:23, 17 nov 2018

Eix de treball

Camins a l'Escola i mobilitat

Nivell triat

Primària

ESO

Altres: Ajuntaments

Exploració de l'entorn

Possibles unitats didàctiques

Unitat 1

Descripció de la unitat didàctica

Destinatari: tercer cicle de primària.

Què voleu oferir: mapa de mobilitat cap a l'escola.

Duració: 8 sessions.

Recursos necessaris: 4 dispositius LoRa amb GPS, connexió a una antena LoRaWAN, ordinadors amb accès a internet i impressora.


Perquè és important?

  • Permet conèixer l'entorn i com desplaçar-se.
  • Adquirir coneixements sobre mapes (interpretar un plànol, escales, orientació, problemes matemàtics)

Unitat 2

Destinatari: ESO

Què voleu oferir: coneixements sobre circuits, GPS i LoRa.

Duració: 8 sessions.

Recursos necessaris: protoboards, connectiors, dispositius LoRa, sensors GPS, accès a un node LoRaWAN i ordinadors amb accès a internet.

Perquè és important? donar a conèixer als alumnes què és internet de les coses i com funcionen els circuits electrònics i les connexions sense fils.

Unitat 3

(no és una unitat didàctica en definició...)

Destinatari: ajuntaments


Què voleu oferir:

  • Mapa local del flux de persones. Mobilitat.
  • Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit


Duració: tot el curs escolar


Recursos necessaris:

  • Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi
  • Formació als tècnics del Ajuntament


Perquè és important?

  • Seguretat viaria
  • Racionalitzar el trànsit
  • Proposar millores en la mobilitat

Temes imprescindibles

Disposar de gateways que donin cobertura màxima.

- Instal·lació d'un gateway a l'Escola o tenir cobertura.

- Gateway amb connexió a Internet

Desenvolupar els dispositius LoRa amb GPS (trakcing)

- Un dispositiu de hardware obert.

Desenvolupar entorno recollida de dades

Desenvolupar mapa per poder visualitzar les dades (OpenStreetMap)

Poder accedir a les dades d'una forma segura

Relació amb TTN

Infraestructura basada en LoRaWAN.

Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.

Xarxa oberta i pública.

Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.

Dispositius de baix consum.

Tecnologia al projecte

Planificació

Unitat 1.

Unitat 2.

Unitat 3.