Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 1»

De The Things Network Catalunya Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Exploració de l'entor)
(Exploració de l'entor)
Línia 18: Línia 18:
 
- Eix 1 - Malbaratament alimentari
 
- Eix 1 - Malbaratament alimentari
  
 +
Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, el menjador de l’Escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, gestionat pel servei de Quàlia projectes educatius de l’Associació Alba, ha iniciat el projecte ‘Pesa i pensa’ de sensibilització contra la generació de residus i el malbaratament d’aliments a l’escola. L’acció ‘Pesa i pensa’ es concreta en una sèrie de passos. En primer lloc, els alumnes separen els residus orgànics que no es poden menjar dels que sí es podrien haver menjat. A continuació, pesen de forma sistemàtica i exacta els residus generats en relació als àpats servits i ho fan sota la supervisió d’un monitor del menjador. En l’últim pas, els nens i nenes proposen uns objectius a assolir, en funció de les possibilitats de cada grup d’infants. La prova pilot es durà a terme durant tot aquest curs i si els resultats són satisfactoris es començaria a implantar en d’altres escoles on Quàlia gestiona menjadors escolars.
  
 
- Eix 2 - El so
 
- Eix 2 - El so

Revisió del 14:31, 17 nov 2018

Eix de treball

- Malbaratament alimentari

- El so

- Camins a l'escola. Mobilitat

Nivell triat

- Primària

- ESO

- Batxillerat

- Altres públics: Espais comunitaris

Exploració de l'entor

- Eix 1 - Malbaratament alimentari

Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, el menjador de l’Escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, gestionat pel servei de Quàlia projectes educatius de l’Associació Alba, ha iniciat el projecte ‘Pesa i pensa’ de sensibilització contra la generació de residus i el malbaratament d’aliments a l’escola. L’acció ‘Pesa i pensa’ es concreta en una sèrie de passos. En primer lloc, els alumnes separen els residus orgànics que no es poden menjar dels que sí es podrien haver menjat. A continuació, pesen de forma sistemàtica i exacta els residus generats en relació als àpats servits i ho fan sota la supervisió d’un monitor del menjador. En l’últim pas, els nens i nenes proposen uns objectius a assolir, en funció de les possibilitats de cada grup d’infants. La prova pilot es durà a terme durant tot aquest curs i si els resultats són satisfactoris es començaria a implantar en d’altres escoles on Quàlia gestiona menjadors escolars.

- Eix 2 - El so


- Eix 3 - Camins a l'Escola. Mobilitat

Possibles unitats didàctiques

Unitat 1

Destinatari

Què voleu oferir

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important?

Unitat 2

Destinatari

Què voleu oferir

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important?


Temes imprescindibles

Relació amb TTN

Tecnologia al projecte

Planificació