Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 1»
Línia 67: | Línia 67: | ||
=== Unitat 3 === | === Unitat 3 === | ||
+ | Sensors i electrònica | ||
Introducció als sensors so, emisor i receptor | Introducció als sensors so, emisor i receptor | ||
Introducció als tipus micro (direccionals, omnidireccionals) | Introducció als tipus micro (direccionals, omnidireccionals) | ||
+ | Placa per connectar-ho tot | ||
+ | Entendre com funciona la Whitecat | ||
+ | |||
+ | - | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Destinatari: | ||
+ | 1er i 2on ESO | ||
+ | |||
+ | Què voleu oferir: | ||
+ | Desenvolupar un kit capaç de detectar el so de l'aula a diferents espais | ||
+ | |||
+ | Duració: | ||
+ | 4 mesos | ||
+ | |||
+ | El Hardware ha de tenir: | ||
+ | -Facil de programar, a poder ser una placa compatible amb blocs | ||
+ | -Econòmica ja que s'han d'fer varis sensors | ||
+ | - Autonoma en energia | ||
+ | |||
+ | Recomanació: | ||
+ | Whitecat | ||
+ | SP32 amb LORA i arduino | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Perquè és important? | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === Unitat 4 === | ||
+ | Introducció a Internet of things i la LORA | ||
+ | - | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Destinatari | ||
+ | |||
+ | Què voleu oferir | ||
+ | |||
+ | Duració | ||
+ | |||
+ | Recursos necessaris | ||
+ | |||
+ | Perquè és important? | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | === Unitat 5 === | ||
+ | Obtenció i analisis de les dades del so | ||
+ | - | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Destinatari | ||
+ | |||
+ | Què voleu oferir | ||
+ | |||
+ | Duració | ||
+ | |||
+ | Recursos necessaris | ||
+ | |||
+ | Perquè és important? | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === Unitat 6 === | ||
+ | Resolució dels problemes detactats | ||
- | - | ||
Revisió del 16:42, 17 nov 2018
Contingut
Eix de treball
- El so
Nivell triat
- Primària
- ESO
- Batxillerat
- Altres públics: Espais comunitaris
Exploració de l'entorn
- Eix 1 - Malbaratament alimentari
Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, el menjador de l’Escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, gestionat pel servei de Quàlia projectes educatius de l’Associació Alba, ha iniciat el projecte ‘Pesa i pensa’ de sensibilització contra la generació de residus i el malbaratament d’aliments a l’escola. L’acció ‘Pesa i pensa’ es concreta en una sèrie de passos. En primer lloc, els alumnes separen els residus orgànics que no es poden menjar dels que sí es podrien haver menjat. A continuació, pesen de forma sistemàtica i exacta els residus generats en relació als àpats servits i ho fan sota la supervisió d’un monitor del menjador. En l’últim pas, els nens i nenes proposen uns objectius a assolir, en funció de les possibilitats de cada grup d’infants. La prova pilot es durà a terme durant tot aquest curs i si els resultats són satisfactoris es començaria a implantar en d’altres escoles on Quàlia gestiona menjadors escolars.
- Eix 2 - El so
- Eix 3 - Camins a l'Escola. Mobilitat
Possibles unitats didàctiques
Unitat 1
Fisica del so.
Destinatari:
Primer cicle d'ESO
Què voleu oferir Metodologies: - Exercici de la vassa d'aigua i analitzar la ona de la pedra - Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona - un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so - Neteja del so i de bandes exemple ordinador . conectar gots i vable
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important? Per tenir la teoria i conceptes per tal d'entendre el projecte
Unitat 2
Aspteces socials del so i soroll
- Investigar els estandards de la OMS de nivells de DB - Exercici de meditació i d'entendre la importancia del so, i com ens afecte a nivell de concentració. -
Destinatari
Què voleu oferir
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important?
Unitat 3
Sensors i electrònica Introducció als sensors so, emisor i receptor Introducció als tipus micro (direccionals, omnidireccionals) Placa per connectar-ho tot Entendre com funciona la Whitecat
-
Destinatari:
1er i 2on ESO
Què voleu oferir: Desenvolupar un kit capaç de detectar el so de l'aula a diferents espais
Duració: 4 mesos
El Hardware ha de tenir: -Facil de programar, a poder ser una placa compatible amb blocs -Econòmica ja que s'han d'fer varis sensors - Autonoma en energia
Recomanació: Whitecat SP32 amb LORA i arduino
Perquè és important?
Unitat 4
Introducció a Internet of things i la LORA -
Destinatari
Què voleu oferir
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important?
Unitat 5
Obtenció i analisis de les dades del so -
Destinatari
Què voleu oferir
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important?
Unitat 6
Resolució dels problemes detactats -
Destinatari
Què voleu oferir
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important?