Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 1»
Línia 1: | Línia 1: | ||
== Eix de treball == | == Eix de treball == | ||
− | |||
- El so | - El so | ||
− | |||
== Nivell triat == | == Nivell triat == | ||
Línia 28: | Línia 26: | ||
=== Unitat 1 === | === Unitat 1 === | ||
− | Destinatari | + | Fisica del so. |
+ | |||
+ | |||
+ | Destinatari: | ||
+ | Primer cicle d'ESO | ||
Què voleu oferir | Què voleu oferir | ||
+ | Metodologies: | ||
+ | - Exercici de la vassa d'aigua i analitzar la ona de la pedra | ||
+ | - Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona | ||
+ | - un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so | ||
+ | - | ||
Duració | Duració |
Revisió del 16:05, 17 nov 2018
Contingut
Eix de treball
- El so
Nivell triat
- Primària
- ESO
- Batxillerat
- Altres públics: Espais comunitaris
Exploració de l'entorn
- Eix 1 - Malbaratament alimentari
Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, el menjador de l’Escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, gestionat pel servei de Quàlia projectes educatius de l’Associació Alba, ha iniciat el projecte ‘Pesa i pensa’ de sensibilització contra la generació de residus i el malbaratament d’aliments a l’escola. L’acció ‘Pesa i pensa’ es concreta en una sèrie de passos. En primer lloc, els alumnes separen els residus orgànics que no es poden menjar dels que sí es podrien haver menjat. A continuació, pesen de forma sistemàtica i exacta els residus generats en relació als àpats servits i ho fan sota la supervisió d’un monitor del menjador. En l’últim pas, els nens i nenes proposen uns objectius a assolir, en funció de les possibilitats de cada grup d’infants. La prova pilot es durà a terme durant tot aquest curs i si els resultats són satisfactoris es començaria a implantar en d’altres escoles on Quàlia gestiona menjadors escolars.
- Eix 2 - El so
- Eix 3 - Camins a l'Escola. Mobilitat
Possibles unitats didàctiques
Unitat 1
Fisica del so.
Destinatari:
Primer cicle d'ESO
Què voleu oferir Metodologies: - Exercici de la vassa d'aigua i analitzar la ona de la pedra - Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona - un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so -
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important?
Unitat 2
Destinatari
Què voleu oferir
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important?