Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 4»

De The Things Network Catalunya Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Temes imprescindibles)
(Relació amb TTN)
Línia 95: Línia 95:
 
== Relació amb TTN ==
 
== Relació amb TTN ==
  
Infraestructura basada en LoRaWAN.
+
- Infraestructura basada en LoRaWAN.
  
Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.
+
- Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.
  
Xarxa oberta i pública.
+
- Xarxa oberta i pública.
  
Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.
+
- Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.
  
Dispositius de baix consum.
+
- Dispositius de baix consum.
  
 
== Planificació ==
 
== Planificació ==

Revisió del 18:58, 17 nov 2018

Eix de treball

Camins a l'Escola i mobilitat

Nivell triat

Primària

ESO

Altres: Ajuntaments

Exploració de l'entorn

KanGo!

Iniciativa al districte de Sarrià-Sant Gervasi amb l'objectiu de millorar la xarxa de transport públic i afavorir l'autonomia de dels infants a l'hora de fer desplaçaments de casa a l'escola.

Enllaç: KanGo!

Possibles unitats didàctiques

Unitat 1

Descripció de la unitat didàctica

Destinatari: tercer cicle de primària.

Què voleu oferir: mapa de mobilitat cap a l'escola.

Duració: 8 sessions.

Recursos necessaris: 4 dispositius LoRa amb GPS, connexió a una antena LoRaWAN, ordinadors amb accès a internet i impressora.


Perquè és important?

  • Permet conèixer l'entorn i com desplaçar-se.
  • Adquirir coneixements sobre mapes (interpretar un plànol, escales, orientació, problemes matemàtics)

Unitat 2

Destinatari: ESO

Què voleu oferir: coneixements sobre circuits, GPS i LoRa.

Duració: 8 sessions.

Recursos necessaris: protoboards, connectiors, dispositius LoRa, sensors GPS, accès a un node LoRaWAN i ordinadors amb accès a internet.

Perquè és important? donar a conèixer als alumnes què és internet de les coses i com funcionen els circuits electrònics i les connexions sense fils.

Unitat 3

(no és una unitat didàctica en definició...)

Destinatari: ajuntaments


Què voleu oferir:

  • Mapa local del flux de persones. Mobilitat.
  • Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit


Duració: tot el curs escolar


Recursos necessaris:

  • Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi
  • Formació als tècnics del Ajuntament


Perquè és important?

  • Seguretat viaria
  • Racionalitzar el trànsit
  • Proposar millores en la mobilitat

Temes imprescindibles

- Disposar de gateways que donin cobertura màxima.

  • Instal·lació d'un gateway a l'Escola o tenir cobertura.
  • Gateway amb connexió a Internet

- Desenvolupar els dispositius LoRa amb GPS (trakcing)

  • Un dispositiu de hardware obert.
  • Portaria una memòria per acumular les dades en enviar-les en paquetes

- Desenvolupar entorno recollida de dades

- Desenvolupar mapa per poder visualitzar les dades (OpenStreetMap)

- Poder accedir a les dades d'una forma segura

Relació amb TTN

- Infraestructura basada en LoRaWAN.

- Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.

- Xarxa oberta i pública.

- Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.

- Dispositius de baix consum.

Planificació

Unitat 1: 8 sessions.

Unitat 2: 8 sessions.

Unitat 3: un curs acadèmic.