Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 1»

De The Things Network Catalunya Wiki
Jump to navigation Jump to search
Línia 37: Línia 37:
 
- Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona
 
- Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona
 
- un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so
 
- un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so
-  
+
- Neteja del so i de bandes exemple ordinador
 +
. conectar gots i vable
  
 
Duració  
 
Duració  
Línia 44: Línia 45:
  
 
Perquè és important?
 
Perquè és important?
 +
Per tenir la teoria i conceptes per tal d'entendre el projecte
  
 
=== Unitat 2 ===
 
=== Unitat 2 ===
 +
Aspteces socials del so i soroll
 +
 +
- Investigar els estandards de la OMS de nivells de DB
 +
- Exercici de meditació i d'entendre la importancia del so, i com ens afecte a nivell de concentració.
 +
-
 +
 +
 +
Destinatari
 +
 +
Què voleu oferir
 +
 +
Duració
 +
 +
Recursos necessaris
 +
 +
Perquè és important?
 +
 +
 +
=== Unitat 3 ===
 +
Introducció als sensors so, emisor i receptor
 +
Introducció als tipus micro (direccionals, omnidireccionals)
 +
-
 +
 +
 
Destinatari
 
Destinatari
  

Revisió del 16:17, 17 nov 2018

Eix de treball

- El so


Nivell triat

- Primària

- ESO

- Batxillerat

- Altres públics: Espais comunitaris

Exploració de l'entorn

- Eix 1 - Malbaratament alimentari

Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, el menjador de l’Escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, gestionat pel servei de Quàlia projectes educatius de l’Associació Alba, ha iniciat el projecte ‘Pesa i pensa’ de sensibilització contra la generació de residus i el malbaratament d’aliments a l’escola. L’acció ‘Pesa i pensa’ es concreta en una sèrie de passos. En primer lloc, els alumnes separen els residus orgànics que no es poden menjar dels que sí es podrien haver menjat. A continuació, pesen de forma sistemàtica i exacta els residus generats en relació als àpats servits i ho fan sota la supervisió d’un monitor del menjador. En l’últim pas, els nens i nenes proposen uns objectius a assolir, en funció de les possibilitats de cada grup d’infants. La prova pilot es durà a terme durant tot aquest curs i si els resultats són satisfactoris es començaria a implantar en d’altres escoles on Quàlia gestiona menjadors escolars.

- Eix 2 - El so


- Eix 3 - Camins a l'Escola. Mobilitat

Possibles unitats didàctiques

Unitat 1

Fisica del so.


Destinatari: Primer cicle d'ESO

Què voleu oferir Metodologies: - Exercici de la vassa d'aigua i analitzar la ona de la pedra - Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona - un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so - Neteja del so i de bandes exemple ordinador . conectar gots i vable

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important? Per tenir la teoria i conceptes per tal d'entendre el projecte

Unitat 2

Aspteces socials del so i soroll

- Investigar els estandards de la OMS de nivells de DB - Exercici de meditació i d'entendre la importancia del so, i com ens afecte a nivell de concentració. -


Destinatari

Què voleu oferir

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important?


Unitat 3

Introducció als sensors so, emisor i receptor Introducció als tipus micro (direccionals, omnidireccionals) -


Destinatari

Què voleu oferir

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important?


Temes imprescindibles

Relació amb TTN

Tecnologia al projecte

Planificació