Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 1»
Línia 37: | Línia 37: | ||
- Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona | - Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona | ||
- un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so | - un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so | ||
− | - | + | - Neteja del so i de bandes exemple ordinador |
+ | . conectar gots i vable | ||
Duració | Duració | ||
Línia 44: | Línia 45: | ||
Perquè és important? | Perquè és important? | ||
+ | Per tenir la teoria i conceptes per tal d'entendre el projecte | ||
=== Unitat 2 === | === Unitat 2 === | ||
+ | Aspteces socials del so i soroll | ||
+ | |||
+ | - Investigar els estandards de la OMS de nivells de DB | ||
+ | - Exercici de meditació i d'entendre la importancia del so, i com ens afecte a nivell de concentració. | ||
+ | - | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Destinatari | ||
+ | |||
+ | Què voleu oferir | ||
+ | |||
+ | Duració | ||
+ | |||
+ | Recursos necessaris | ||
+ | |||
+ | Perquè és important? | ||
+ | |||
+ | |||
+ | === Unitat 3 === | ||
+ | Introducció als sensors so, emisor i receptor | ||
+ | Introducció als tipus micro (direccionals, omnidireccionals) | ||
+ | - | ||
+ | |||
+ | |||
Destinatari | Destinatari | ||
Revisió del 16:17, 17 nov 2018
Contingut
Eix de treball
- El so
Nivell triat
- Primària
- ESO
- Batxillerat
- Altres públics: Espais comunitaris
Exploració de l'entorn
- Eix 1 - Malbaratament alimentari
Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, el menjador de l’Escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, gestionat pel servei de Quàlia projectes educatius de l’Associació Alba, ha iniciat el projecte ‘Pesa i pensa’ de sensibilització contra la generació de residus i el malbaratament d’aliments a l’escola. L’acció ‘Pesa i pensa’ es concreta en una sèrie de passos. En primer lloc, els alumnes separen els residus orgànics que no es poden menjar dels que sí es podrien haver menjat. A continuació, pesen de forma sistemàtica i exacta els residus generats en relació als àpats servits i ho fan sota la supervisió d’un monitor del menjador. En l’últim pas, els nens i nenes proposen uns objectius a assolir, en funció de les possibilitats de cada grup d’infants. La prova pilot es durà a terme durant tot aquest curs i si els resultats són satisfactoris es començaria a implantar en d’altres escoles on Quàlia gestiona menjadors escolars.
- Eix 2 - El so
- Eix 3 - Camins a l'Escola. Mobilitat
Possibles unitats didàctiques
Unitat 1
Fisica del so.
Destinatari:
Primer cicle d'ESO
Què voleu oferir Metodologies: - Exercici de la vassa d'aigua i analitzar la ona de la pedra - Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona - un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so - Neteja del so i de bandes exemple ordinador . conectar gots i vable
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important? Per tenir la teoria i conceptes per tal d'entendre el projecte
Unitat 2
Aspteces socials del so i soroll
- Investigar els estandards de la OMS de nivells de DB - Exercici de meditació i d'entendre la importancia del so, i com ens afecte a nivell de concentració. -
Destinatari
Què voleu oferir
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important?
Unitat 3
Introducció als sensors so, emisor i receptor Introducció als tipus micro (direccionals, omnidireccionals) -
Destinatari
Què voleu oferir
Duració
Recursos necessaris
Perquè és important?