Diferència entre revisions de la pàgina «Unitat 4.1»
(→Títol de la unitat didàctica) |
(→Competències bàsiques àmbit científic-tecnològic) |
||
Línia 3: | Línia 3: | ||
== Competències bàsiques àmbit científic-tecnològic == | == Competències bàsiques àmbit científic-tecnològic == | ||
− | + | ||
+ | '''Competències en matemàtiques''' | ||
+ | Treballaran en competències matemàtiques quan mesurin distàncies sobre el mapa i escales de mesura. | ||
+ | Canvis d'unitat de mesura segons el sistema mètric internacional. Càlcul del temps que es triga en recòrrer la distància que hi ha entre casa i l'escola. Orientació sobre el mapa. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | '''Competències en socials''' | ||
+ | Coneixement de l'entorn. Compartir dades amb els companys. | ||
== Competències dels àmbits transversals == | == Competències dels àmbits transversals == |
Revisió del 16:17, 17 nov 2018
Contingut
- 1 Títol de la unitat didàctica
- 2 Competències bàsiques àmbit científic-tecnològic
- 3 Competències dels àmbits transversals
- 4 Continguts
- 5 Criteris i instruments d'avaluació
- 6 Temporització
- 7 Breu descripció de la unitat o seqüència didàctica
- 8 Distribució dels alumnes a l'aula
- 9 Mesures d'atenció a la diversitat
- 10 Recursos
- 11 Enllaços
Títol de la unitat didàctica
De casa a l'escola
Competències bàsiques àmbit científic-tecnològic
Competències en matemàtiques Treballaran en competències matemàtiques quan mesurin distàncies sobre el mapa i escales de mesura. Canvis d'unitat de mesura segons el sistema mètric internacional. Càlcul del temps que es triga en recòrrer la distància que hi ha entre casa i l'escola. Orientació sobre el mapa.
Competències en socials
Coneixement de l'entorn. Compartir dades amb els companys.
Competències dels àmbits transversals
Consulteu el DECRET 187/2015, ANNEX 10 (pàgines 293 i següents) i ANNEX 11 (pàgina 305) i Fitxer:CurriculumACopDull.pdf pàgines 55 i següents.
Continguts
Dimensió instruments i aplicacions
Aquesta dimensió, de caràcter instrumental i que inclou tres competències, fa referència a la capacitat d’utilitzar amb autonomia i de manera eficaç i eficient els diversos dispositius digitals i les aplicacions que s’hi puguin incorporar, per realitzar tasques que els siguin pròpies integrant la robòtica i la programació en un sentit ampli. Així mateix, considera especialment el tractament de dades textuals, numèriques i audiovisuals: producció de documents de text i multimèdia, imatges fixes, dibuixos, gràfics, sons i imatges animades.
Compentències 1, 2 i 3.
Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
Aquesta dimensió, que inclou tres competències, fa referència a les capacitats relacionades amb la cerca i selecció d’informació (a Internet i a les xarxes locals), el seu processament cognitiu per transformar-la en coneixement i l’organització dels entorns personals digitals de treball i aprenentatge on emmagatzemar i treballar la informació que s’utilitza i es produeix. Considera l’ús eficient de tècniques i estratègies diverses en funció de les fonts i suports digitals que s’utilitzin, així com la sistematització i planificació d’aquestes estratègies dins l’entorn educatiu
Compentències 4, 5 i 6
Dimensió comunicació interpersonal i col·laboració
Aquesta dimensió, que inclou dues competències, fa referència a les capacitats de comunicar i treballar de forma col·laborativa a través de les xarxes locals i Internet, amb la utilització de les eines de publicació i comunicació interpersonal i les que faciliten la realització de treballs col·laboratius (presencials i a distància).
Competències 7 i 8
Dimensió ciutadana, hàbits, civisme i identificació digital
Aquesta dimensió, que està formada per tres competències, es pot considerar que té un caràcter transversal respecte de les altres tres dimensions, de les altres competències i de les àrees curriculars de l’etapa. No totes les competències d’aquesta dimensió estan graduades. La competència 9 s’ha graduat perquè suposa que l’alumnat en acabar l’etapa ha de disposar del coneixement suficient per participar en accions ciutadanes i aquesta consideració sí que és susceptible de ser graduada. Ara bé, les competències 10 i 11, que tracten sobre aspectes actitudinals, s’ha considerat convenient no graduar-les
Competències 9, 10 i 11
Criteris i instruments d'avaluació
Criteris d'avaluació
Quins criteris es faran servir per avaluar als alumnes en aquesta unitat docent. (conèixer certes característiques, analitzar cert contingut, planificar, participar de manera activa en activitat X, presentació de resultats, etc.)
Instruments d'avaluació
Quins mètodes es faran servir per avaluar els alumnes en aquesta unitat docent (exàmens, autoavaluació grupal, etc.).
Temporització
Durada prevista de tota la unitat docent.
Breu descripció de la unitat o seqüència didàctica
Descripció de cada sessió en que es divideix la unitat docent.
Distribució dels alumnes a l'aula
Descripció de la distribució dels alumnes a cada sessió (individual, treball en petit grup, gran grup, etc.)
Mesures d'atenció a la diversitat
Quines mesures d'atenció a la diversitat es poden tenir en compte en aquesta unitat docent (fomentar participació activa de tots els alumnes, grups heterogenis amb alumnes tutors i tutoritzats, aprenentatge entre iguals, etc.)
Recursos
Llista de materials a tenir preparats per aquesta unitat docent.