Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 1»

De The Things Network Catalunya Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Es crea la pàgina amb «== Eix de treball == == Nivell triat == == Exploració de l'entor == == Possibles unitats didàctiques == === Unitat 1 === Destinatari Què voleu oferir Duraci...».)
 
 
(11 revisions intermèdies per 4 usuaris que no es mostren)
Línia 1: Línia 1:
 
== Eix de treball ==
 
== Eix de treball ==
 +
 +
- El so
  
  
 
== Nivell triat ==
 
== Nivell triat ==
 +
- Primària
  
== Exploració de l'entor ==
+
- ESO
 +
 
 +
- Batxillerat
 +
 
 +
- Altres públics: Espais comunitaris
 +
 
 +
== Exploració de l'entorn ==
 +
- Eix 1 - Malbaratament alimentari
 +
 
 +
Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, el menjador de l’Escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, gestionat pel servei de Quàlia projectes educatius de l’Associació Alba, ha iniciat el projecte ‘Pesa i pensa’ de sensibilització contra la generació de residus i el malbaratament d’aliments a l’escola. L’acció ‘Pesa i pensa’ es concreta en una sèrie de passos. En primer lloc, els alumnes separen els residus orgànics que no es poden menjar dels que sí es podrien haver menjat. A continuació, pesen de forma sistemàtica i exacta els residus generats en relació als àpats servits i ho fan sota la supervisió d’un monitor del menjador. En l’últim pas, els nens i nenes proposen uns objectius a assolir, en funció de les possibilitats de cada grup d’infants. La prova pilot es durà a terme durant tot aquest curs i si els resultats són satisfactoris es començaria a implantar en d’altres escoles on Quàlia gestiona menjadors escolars.
 +
 
 +
- Eix 2 - El so
 +
 
 +
 
 +
- Eix 3 - Camins a l'Escola. Mobilitat
  
 
== Possibles unitats didàctiques ==
 
== Possibles unitats didàctiques ==
  
 
=== Unitat 1 ===
 
=== Unitat 1 ===
 +
Fisica del so.
 +
 +
 +
Destinatari:
 +
Primer cicle d'ESO
 +
 +
Què voleu oferir
 +
Metodologies:
 +
- Exercici de la vassa d'aigua i analitzar la ona de la pedra
 +
- Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona
 +
- un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so
 +
- Neteja del so i de bandes exemple ordinador
 +
. conectar gots i vable
 +
 +
Duració
 +
 +
Recursos necessaris
 +
 +
Perquè és important?
 +
Per tenir la teoria i conceptes per tal d'entendre el projecte
 +
 +
=== Unitat 2 ===
 +
Aspteces socials del so i soroll
 +
 +
- Investigar els estandards de la OMS de nivells de DB
 +
- Exercici de meditació i d'entendre la importancia del so, i com ens afecte a nivell de concentració.
 +
-
 +
 +
 
Destinatari
 
Destinatari
  
Línia 19: Línia 65:
 
Perquè és important?
 
Perquè és important?
  
=== Unitat 2 ===
+
 
 +
=== Unitat 3 ===
 +
Sensors i electrònica
 +
Introducció als sensors so, emisor i receptor
 +
Introducció als tipus micro (direccionals, omnidireccionals)
 +
Placa per connectar-ho tot
 +
Entendre com funciona la Whitecat
 +
 
 +
-
 +
 +
 
 +
Destinatari:
 +
1er i 2on ESO
 +
 
 +
Què voleu oferir:
 +
Desenvolupar un kit capaç de detectar el so de l'aula a diferents espais
 +
 
 +
Duració:
 +
4 mesos
 +
 
 +
 
 +
'''Quines dades volem analitzar:'''
 +
S'ha de fer un anàlisis de quins rannks es volen fer, (pic to pic)
 +
Determinar els valors del mapeig del sensora mínim en els següents ranks:Volum fluix, volum mig, volum alt
 +
Enviarem només el canvi de rank, en una mitja de varis valors.
 +
Fer comparativa de Db reals amb input de dades del Hardware.
 +
 
 +
 
 +
'''Introducció al sensor i la placa'''
 +
 
 +
 
 +
 
 +
El Hardware ha de tenir:
 +
- Facil de programar, a poder ser una placa compatible amb blocs
 +
-Econòmica ja que s'han d'fer varis sensors
 +
- Autonoma en energia
 +
 
 +
Recomanació:
 +
Whitecat
 +
SP32 amb LORA i arduino
 +
un bon micro i sensibilitat suficient.
 +
compte de Internet of Things per rebre les dades.
 +
 
 +
Tipus de dades a enviar:
 +
Fer un bufer de les dades de so de cada 20 segons per exemple i que s'envii
 +
 
 +
 
 +
Perquè és important?
 +
Conscienciar la imporància del soroll en el nostre entorn i la repercusió en el rendiment escolar
 +
Aprendre el comportament de l'electrònica
 +
Aprendre el funcionament de la connectivitat LORA
 +
Analisis de dades per tal de buscar solucions eficients en l'ambit del so.
 +
 
 +
 
 +
=== Unitat 4 ===
 +
Introducció a Internet of things i la LORA
 +
 
 +
Analizis de quantes mostres s'han d'enviar i depenén de la distància
 +
-
 +
 +
 
 +
Destinatari
 +
 
 +
Què voleu oferir
 +
 
 +
Duració
 +
 
 +
Recursos necessaris
 +
 
 +
Perquè és important?
 +
 
 +
 
 +
 
 +
=== Unitat 5 ===
 +
Obtenció i analisis de les dades del so
 +
-
 +
 +
 
 +
Destinatari
 +
 
 +
Què voleu oferir
 +
 
 +
Duració
 +
 
 +
Recursos necessaris
 +
 
 +
Perquè és important?
 +
 
 +
 
 +
=== Unitat 6 ===
 +
Resolució dels problemes detactats
 +
-
 +
 +
 
 
Destinatari
 
Destinatari
  
Línia 39: Línia 178:
  
 
== Planificació ==
 
== Planificació ==
 +
 +
 +
[[Categoria:Equips]]

Revisió de 17:19, 17 nov 2018

Eix de treball

- El so


Nivell triat

- Primària

- ESO

- Batxillerat

- Altres públics: Espais comunitaris

Exploració de l'entorn

- Eix 1 - Malbaratament alimentari

Coincidint amb el Dia Mundial de l’Alimentació, el menjador de l’Escola Maria Mercè Marçal de Tàrrega, gestionat pel servei de Quàlia projectes educatius de l’Associació Alba, ha iniciat el projecte ‘Pesa i pensa’ de sensibilització contra la generació de residus i el malbaratament d’aliments a l’escola. L’acció ‘Pesa i pensa’ es concreta en una sèrie de passos. En primer lloc, els alumnes separen els residus orgànics que no es poden menjar dels que sí es podrien haver menjat. A continuació, pesen de forma sistemàtica i exacta els residus generats en relació als àpats servits i ho fan sota la supervisió d’un monitor del menjador. En l’últim pas, els nens i nenes proposen uns objectius a assolir, en funció de les possibilitats de cada grup d’infants. La prova pilot es durà a terme durant tot aquest curs i si els resultats són satisfactoris es començaria a implantar en d’altres escoles on Quàlia gestiona menjadors escolars.

- Eix 2 - El so


- Eix 3 - Camins a l'Escola. Mobilitat

Possibles unitats didàctiques

Unitat 1

Fisica del so.


Destinatari: Primer cicle d'ESO

Què voleu oferir Metodologies: - Exercici de la vassa d'aigua i analitzar la ona de la pedra - Un tub de ferro, un extrem tapat i veure la forma de la ona - un emisor i dos sensors de so, per comparar la velocitat del so - Neteja del so i de bandes exemple ordinador . conectar gots i vable

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important? Per tenir la teoria i conceptes per tal d'entendre el projecte

Unitat 2

Aspteces socials del so i soroll

- Investigar els estandards de la OMS de nivells de DB - Exercici de meditació i d'entendre la importancia del so, i com ens afecte a nivell de concentració. -


Destinatari

Què voleu oferir

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important?


Unitat 3

Sensors i electrònica Introducció als sensors so, emisor i receptor Introducció als tipus micro (direccionals, omnidireccionals) Placa per connectar-ho tot Entendre com funciona la Whitecat

-


Destinatari: 1er i 2on ESO

Què voleu oferir: Desenvolupar un kit capaç de detectar el so de l'aula a diferents espais

Duració: 4 mesos


Quines dades volem analitzar: S'ha de fer un anàlisis de quins rannks es volen fer, (pic to pic) Determinar els valors del mapeig del sensora mínim en els següents ranks:Volum fluix, volum mig, volum alt Enviarem només el canvi de rank, en una mitja de varis valors. Fer comparativa de Db reals amb input de dades del Hardware.


Introducció al sensor i la placa


El Hardware ha de tenir: - Facil de programar, a poder ser una placa compatible amb blocs -Econòmica ja que s'han d'fer varis sensors - Autonoma en energia

Recomanació: Whitecat SP32 amb LORA i arduino un bon micro i sensibilitat suficient. compte de Internet of Things per rebre les dades.

Tipus de dades a enviar: Fer un bufer de les dades de so de cada 20 segons per exemple i que s'envii


Perquè és important? Conscienciar la imporància del soroll en el nostre entorn i la repercusió en el rendiment escolar Aprendre el comportament de l'electrònica Aprendre el funcionament de la connectivitat LORA Analisis de dades per tal de buscar solucions eficients en l'ambit del so.


Unitat 4

Introducció a Internet of things i la LORA

Analizis de quantes mostres s'han d'enviar i depenén de la distància -


Destinatari

Què voleu oferir

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important?


Unitat 5

Obtenció i analisis de les dades del so -


Destinatari

Què voleu oferir

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important?


Unitat 6

Resolució dels problemes detactats -


Destinatari

Què voleu oferir

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important?


Temes imprescindibles

Relació amb TTN

Tecnologia al projecte

Planificació