Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 4»

De The Things Network Catalunya Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Temes imprescindibles)
 
(2 revisions intermèdies per un altre usuari que no es mostra)
Línia 86: Línia 86:
  
 
* Portaria una memòria per acumular les dades en enviar-les en paquetes
 
* Portaria una memòria per acumular les dades en enviar-les en paquetes
 +
 +
* Registre de posició cada 30 seg.
  
 
- Desenvolupar entorno recollida de dades
 
- Desenvolupar entorno recollida de dades
Línia 95: Línia 97:
 
== Relació amb TTN ==
 
== Relació amb TTN ==
  
Infraestructura basada en LoRaWAN.
+
- Infraestructura basada en LoRaWAN.
  
Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.
+
- Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.
  
Xarxa oberta i pública.
+
- Xarxa oberta i pública.
  
Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.
+
- Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.
  
Dispositius de baix consum.
+
- Dispositius de baix consum.
  
 
== Planificació ==
 
== Planificació ==
Línia 112: Línia 114:
  
 
Unitat 3: un curs acadèmic.
 
Unitat 3: un curs acadèmic.
 +
 +
== Enllaços ==
 +
[https://prezi.com/p/zyabdfetsth2/ Presentació del projecte]
  
 
[[Categoria:Equips]]
 
[[Categoria:Equips]]

Revisió de 19:11, 17 nov 2018

Eix de treball

Camins a l'Escola i mobilitat

Nivell triat

Primària

ESO

Altres: Ajuntaments

Exploració de l'entorn

KanGo!

Iniciativa al districte de Sarrià-Sant Gervasi amb l'objectiu de millorar la xarxa de transport públic i afavorir l'autonomia de dels infants a l'hora de fer desplaçaments de casa a l'escola.

Enllaç: KanGo!

Possibles unitats didàctiques

Unitat 1

Descripció de la unitat didàctica

Destinatari: tercer cicle de primària.

Què voleu oferir: mapa de mobilitat cap a l'escola.

Duració: 8 sessions.

Recursos necessaris: 4 dispositius LoRa amb GPS, connexió a una antena LoRaWAN, ordinadors amb accès a internet i impressora.


Perquè és important?

  • Permet conèixer l'entorn i com desplaçar-se.
  • Adquirir coneixements sobre mapes (interpretar un plànol, escales, orientació, problemes matemàtics)

Unitat 2

Destinatari: ESO

Què voleu oferir: coneixements sobre circuits, GPS i LoRa.

Duració: 8 sessions.

Recursos necessaris: protoboards, connectiors, dispositius LoRa, sensors GPS, accès a un node LoRaWAN i ordinadors amb accès a internet.

Perquè és important? donar a conèixer als alumnes què és internet de les coses i com funcionen els circuits electrònics i les connexions sense fils.

Unitat 3

(no és una unitat didàctica en definició...)

Destinatari: ajuntaments


Què voleu oferir:

  • Mapa local del flux de persones. Mobilitat.
  • Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit


Duració: tot el curs escolar


Recursos necessaris:

  • Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi
  • Formació als tècnics del Ajuntament


Perquè és important?

  • Seguretat viaria
  • Racionalitzar el trànsit
  • Proposar millores en la mobilitat

Temes imprescindibles

- Disposar de gateways que donin cobertura màxima.

  • Instal·lació d'un gateway a l'Escola o tenir cobertura.
  • Gateway amb connexió a Internet

- Desenvolupar els dispositius LoRa amb GPS (trakcing)

  • Un dispositiu de hardware obert.
  • Portaria una memòria per acumular les dades en enviar-les en paquetes
  • Registre de posició cada 30 seg.

- Desenvolupar entorno recollida de dades

- Desenvolupar mapa per poder visualitzar les dades (OpenStreetMap)

- Poder accedir a les dades d'una forma segura

Relació amb TTN

- Infraestructura basada en LoRaWAN.

- Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.

- Xarxa oberta i pública.

- Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.

- Dispositius de baix consum.

Planificació

Unitat 1: 8 sessions.

Unitat 2: 8 sessions.

Unitat 3: un curs acadèmic.

Enllaços

Presentació del projecte