Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 4»

De The Things Network Catalunya Wiki
Jump to navigation Jump to search
(Planificació)
 
(17 revisions intermèdies per 2 usuaris que no es mostren)
Línia 10: Línia 10:
  
 
== Exploració de l'entorn ==
 
== Exploració de l'entorn ==
 +
 +
 +
=== KanGo! ===
 +
Iniciativa al districte de Sarrià-Sant Gervasi amb l'objectiu de millorar la xarxa de transport públic i afavorir l'autonomia de dels infants a l'hora de fer desplaçaments de casa a l'escola.
 +
 +
Enllaç: [https://kango-sarriasantgervasi.bcn.cat/ KanGo!]
  
 
== Possibles unitats didàctiques ==
 
== Possibles unitats didàctiques ==
  
 
=== Unitat 1 ===
 
=== Unitat 1 ===
Destinatari
 
  
Primaria
+
[https://thethingsnetwork.cat/index.php/Unitat_4.1#Compet.C3.A8ncies_b.C3.A0siques_a_educaci.C3.B3_prim.C3.A0ria Descripció de la unitat didàctica]
  
Què voleu oferir
+
Destinatari: tercer cicle de primària.
  
Mapa de mobilitat cap a l'Escola
+
Què voleu oferir: mapa de mobilitat cap a l'escola.
  
Duració  
+
Duració: 8 sessions.
  
 +
Recursos necessaris: 4 dispositius LoRa amb GPS, connexió a una antena LoRaWAN, ordinadors amb accès a internet i impressora.
  
  
Recursos necessaris
+
Perquè és important?
  
 +
* Permet conèixer l'entorn i com desplaçar-se.
 +
* Adquirir coneixements sobre mapes (interpretar un plànol, escales, orientació, problemes matemàtics)
  
 +
=== Unitat 2 ===
 +
Destinatari: ESO
  
Perquè és important?
+
Què voleu oferir: coneixements sobre circuits, GPS i LoRa.
 +
 
 +
Duració: 8 sessions.
 +
 
 +
Recursos necessaris: protoboards, connectiors, dispositius LoRa, sensors GPS, accès a un node LoRaWAN i ordinadors amb accès a internet.
 +
 
 +
Perquè és important? donar a conèixer als alumnes què és internet de les coses i com funcionen els circuits electrònics i les connexions sense fils.
  
- Permet conèixer l'entorn i com es mou
+
=== Unitat 3 ===
 +
(no és una unitat didàctica en definició...)
  
- Mapes (interpretar un plànol, escales, orientació, problemes matemàtics)
+
Destinatari: ajuntaments
  
- Treballar en assignatura de Socials, Medi i Mates
 
  
- Conèixer l'entorn
+
Què voleu oferir:
  
=== Unitat 2 ===
+
* Mapa local del flux de persones. Mobilitat.
Destinatari
+
* Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit
  
Què voleu oferir
 
  
Duració  
+
Duració: tot el curs escolar
  
Recursos necessaris
 
  
Perquè és important?
+
Recursos necessaris:
  
=== Unitat 3 ===
+
* Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi
Destinatari
+
* Formació als tècnics del Ajuntament
  
Ajuntaments
 
  
Què voleu oferir
+
Perquè és important?
 +
* Seguretat viaria
 +
* Racionalitzar el trànsit
 +
* Proposar millores en la mobilitat
  
Mapa local del flux de persones. Mobilitat.
+
== Temes imprescindibles ==
 +
- Disposar de gateways que donin cobertura màxima.
  
Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit
+
* Instal·lació d'un gateway a l'Escola o tenir cobertura.
  
Duració
+
* Gateway amb connexió a Internet
  
Recursos necessaris
+
- Desenvolupar els dispositius LoRa amb GPS (trakcing)
  
 +
* Un dispositiu de hardware obert.
  
 +
* Portaria una memòria per acumular les dades en enviar-les en paquetes
  
Perquè és important?
+
* Registre de posició cada 30 seg.
  
Seguretat viaria
+
- Desenvolupar entorno recollida de dades
  
== Temes imprescindibles ==
+
- Desenvolupar mapa per poder visualitzar les dades (OpenStreetMap)
Disposar de gateways que donin cobertura màxima.
 
  
Un dispositiu de hardware obert. Un node LoRa amb GPS per realitzar tracking exacte
+
- Poder accedir a les dades d'una forma segura
  
 
== Relació amb TTN ==
 
== Relació amb TTN ==
  
Infraestructura basada en LoRaWAN.
+
- Infraestructura basada en LoRaWAN.
  
Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.
+
- Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.
  
Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.
+
- Xarxa oberta i pública.
  
Dispositius de baix consum.
+
- Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.
  
== Tecnologia al projecte ==
+
- Dispositius de baix consum.
  
 
== Planificació ==
 
== Planificació ==
  
Unitat 1.
+
Unitat 1: 8 sessions.
 +
 
 +
Unitat 2: 8 sessions.
  
Unitat 2.
+
Unitat 3: un curs acadèmic.
  
Unitat 3.
+
== Enllaços ==
 +
[https://prezi.com/p/zyabdfetsth2/ Presentació del projecte]
  
 
[[Categoria:Equips]]
 
[[Categoria:Equips]]

Revisió de 19:11, 17 nov 2018

Eix de treball

Camins a l'Escola i mobilitat

Nivell triat

Primària

ESO

Altres: Ajuntaments

Exploració de l'entorn

KanGo!

Iniciativa al districte de Sarrià-Sant Gervasi amb l'objectiu de millorar la xarxa de transport públic i afavorir l'autonomia de dels infants a l'hora de fer desplaçaments de casa a l'escola.

Enllaç: KanGo!

Possibles unitats didàctiques

Unitat 1

Descripció de la unitat didàctica

Destinatari: tercer cicle de primària.

Què voleu oferir: mapa de mobilitat cap a l'escola.

Duració: 8 sessions.

Recursos necessaris: 4 dispositius LoRa amb GPS, connexió a una antena LoRaWAN, ordinadors amb accès a internet i impressora.


Perquè és important?

  • Permet conèixer l'entorn i com desplaçar-se.
  • Adquirir coneixements sobre mapes (interpretar un plànol, escales, orientació, problemes matemàtics)

Unitat 2

Destinatari: ESO

Què voleu oferir: coneixements sobre circuits, GPS i LoRa.

Duració: 8 sessions.

Recursos necessaris: protoboards, connectiors, dispositius LoRa, sensors GPS, accès a un node LoRaWAN i ordinadors amb accès a internet.

Perquè és important? donar a conèixer als alumnes què és internet de les coses i com funcionen els circuits electrònics i les connexions sense fils.

Unitat 3

(no és una unitat didàctica en definició...)

Destinatari: ajuntaments


Què voleu oferir:

  • Mapa local del flux de persones. Mobilitat.
  • Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit


Duració: tot el curs escolar


Recursos necessaris:

  • Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi
  • Formació als tècnics del Ajuntament


Perquè és important?

  • Seguretat viaria
  • Racionalitzar el trànsit
  • Proposar millores en la mobilitat

Temes imprescindibles

- Disposar de gateways que donin cobertura màxima.

  • Instal·lació d'un gateway a l'Escola o tenir cobertura.
  • Gateway amb connexió a Internet

- Desenvolupar els dispositius LoRa amb GPS (trakcing)

  • Un dispositiu de hardware obert.
  • Portaria una memòria per acumular les dades en enviar-les en paquetes
  • Registre de posició cada 30 seg.

- Desenvolupar entorno recollida de dades

- Desenvolupar mapa per poder visualitzar les dades (OpenStreetMap)

- Poder accedir a les dades d'una forma segura

Relació amb TTN

- Infraestructura basada en LoRaWAN.

- Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.

- Xarxa oberta i pública.

- Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.

- Dispositius de baix consum.

Planificació

Unitat 1: 8 sessions.

Unitat 2: 8 sessions.

Unitat 3: un curs acadèmic.

Enllaços

Presentació del projecte