Diferència entre revisions de la pàgina «Equip 4»
(→Unitat 2) |
(→Unitat 3) |
||
Línia 43: | Línia 43: | ||
=== Unitat 3 === | === Unitat 3 === | ||
− | + | (no és una unitat didàctica en definició...) | |
− | + | Destinatari: ajuntaments | |
− | Què voleu oferir | + | Què voleu oferir: |
− | Mapa local del flux de persones. Mobilitat. | + | * Mapa local del flux de persones. Mobilitat. |
+ | * Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit | ||
− | |||
+ | Duració: tot el curs escolar | ||
− | |||
− | + | Recursos necessaris: | |
− | + | * Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi | |
− | + | * Formació als tècnics del Ajuntament | |
− | |||
− | Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi | ||
− | |||
− | Formació als tècnics del Ajuntament | ||
Perquè és important? | Perquè és important? | ||
− | + | * Seguretat viaria | |
− | Seguretat viaria | + | * Racionalitzar el trànsit |
− | + | * Proposar millores en la mobilitat | |
− | Racionalitzar el trànsit | ||
− | |||
− | Proposar millores en la mobilitat | ||
== Temes imprescindibles == | == Temes imprescindibles == |
Revisió del 18:23, 17 nov 2018
Contingut
Eix de treball
Camins a l'Escola i mobilitat
Nivell triat
Primària
ESO
Altres: Ajuntaments
Exploració de l'entorn
Possibles unitats didàctiques
Unitat 1
Descripció de la unitat didàctica
Destinatari: tercer cicle de primària.
Què voleu oferir: mapa de mobilitat cap a l'escola.
Duració: 8 sessions.
Recursos necessaris: 4 dispositius LoRa amb GPS, connexió a una antena LoRaWAN, ordinadors amb accès a internet i impressora.
Perquè és important?
- Permet conèixer l'entorn i com desplaçar-se.
- Adquirir coneixements sobre mapes (interpretar un plànol, escales, orientació, problemes matemàtics)
Unitat 2
Destinatari: ESO
Què voleu oferir: coneixements sobre circuits, GPS i LoRa.
Duració: 8 sessions.
Recursos necessaris: protoboards, connectiors, dispositius LoRa, sensors GPS, accès a un node LoRaWAN i ordinadors amb accès a internet.
Perquè és important? donar a conèixer als alumnes què és internet de les coses i com funcionen els circuits electrònics i les connexions sense fils.
Unitat 3
(no és una unitat didàctica en definició...)
Destinatari: ajuntaments
Què voleu oferir:
- Mapa local del flux de persones. Mobilitat.
- Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit
Duració: tot el curs escolar
Recursos necessaris:
- Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi
- Formació als tècnics del Ajuntament
Perquè és important?
- Seguretat viaria
- Racionalitzar el trànsit
- Proposar millores en la mobilitat
Temes imprescindibles
Disposar de gateways que donin cobertura màxima.
- Instal·lació d'un gateway a l'Escola o tenir cobertura.
- Gateway amb connexió a Internet
Desenvolupar els dispositius LoRa amb GPS (trakcing)
- Un dispositiu de hardware obert.
Desenvolupar entorno recollida de dades
Desenvolupar mapa per poder visualitzar les dades (OpenStreetMap)
Poder accedir a les dades d'una forma segura
Relació amb TTN
Infraestructura basada en LoRaWAN.
Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.
Xarxa oberta i pública.
Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.
Dispositius de baix consum.
Tecnologia al projecte
Planificació
Unitat 1.
Unitat 2.
Unitat 3.