Equip 4

De The Things Network Catalunya Wiki
La revisió el 18:10, 17 nov 2018 per ElisabethOrtega (discussió | contribucions) (Unitat 2)
Jump to navigation Jump to search

Eix de treball

Camins a l'Escola i mobilitat

Nivell triat

Primària

ESO

Altres: Ajuntaments

Exploració de l'entorn

Possibles unitats didàctiques

Unitat 1

Descripció de la unitat didàctica

Destinatari: primaria

Què voleu oferir: mapa de mobilitat cap a l'Escola

Duració: 8 sessions.

Recursos necessaris: 4 dispositius LoRa amb GPS, connexió a una antena LoRaWAN, ordinadors amb accès a internet i impressora.


Perquè és important?

  • Permet conèixer l'entorn i com desplaçar-se.
  • Adquirir coneixements sobre mapes (interpretar un plànol, escales, orientació, problemes matemàtics)

Unitat 2

Destinatari: ESO

Què voleu oferir

Duració

Recursos necessaris

Perquè és important?

Unitat 3

Destinatari

Ajuntaments


Què voleu oferir

Mapa local del flux de persones. Mobilitat.

Presa de decisions en el canvi i distribució del trànsit


Duració

Tot el curs escolar


Recursos necessaris

Entorn per visualitzar i analitzar les dades de tot el municipi

Formació als tècnics del Ajuntament


Perquè és important?

Seguretat viaria

Racionalitzar el trànsit

Proposar millores en la mobilitat

Temes imprescindibles

Disposar de gateways que donin cobertura màxima.

- Instal·lació d'un gateway a l'Escola o tenir cobertura.

- Gateway amb connexió a Internet

Desenvolupar els dispositius LoRa amb GPS (trakcing)

- Un dispositiu de hardware obert.

Desenvolupar entorno recollida de dades

Desenvolupar mapa per poder visualitzar les dades (OpenStreetMap)

Poder accedir a les dades d'una forma segura

Relació amb TTN

Infraestructura basada en LoRaWAN.

Es pot reaprofitar infraestructura de gateways per desenvolupar altres projectes.

Xarxa oberta i pública.

Dispositius de hardware obert. Permet utilitzar i conèixer com funcionen i poder millorar en el temps.

Dispositius de baix consum.

Tecnologia al projecte

Planificació

Unitat 1.

Unitat 2.

Unitat 3.